sâmbătă, 9 noiembrie 2013

Terapeuţii se dezvăluie: Cele mai dificile aspecte ale terapiei




  ●  "Pentru mine, cea mai grea parte este să ştiu că terapia nu te face mereu să te simţi bine. A face un progres în terapie este interesant și semnificativ, atât pentru mine cât și pentru clientul meu. Cu toate acestea, pentru a ajuta clientul să devină conștient, uneori e necesar să fii curajos și neînfricat. Susţinerea clientului pentru reamintirea unor experiențe dureroase sau pentru schimbarea unui stil de comportament poate deveni plină de încercări dificile, chiar copleșitoare.
Terapia reduce simptomele şi ajută să te simţi mai bine, dar e benefic de știut drumul poate fi, uneori, cu hopuri. Este greu pentru mine să fiu martor la durerea prin care trec clienţii mei, chiar dacă știu că experiența va da rezultate importante."
( Deborah Serani, Psy.D)


 ●  "Unul dintre cele mai provocatoare aspecte din terapie este echilibrarea balanţei între a-i întâlni pe clienţi acolo unde sunt şi încurajarea lor să crească. Este dificil când clienţii se concentrează pe ceilalţi (pe care nu-i pot controla) şi continuă să se învârtă într-un cerc limitativ. În aceste momente trebuie să-mi reamintesc să renunţ la ceea ce nu pot controla, cum ar fi reacţiile clienţilor, comportamentul lor, progresul lor. Deseori mă gândesc la rugăciunea “Doamne, dă-mi puterea să accept ceea ce nu pot controla, curajul să schimb lucrurile pe care le pot schimba şi înţelepciunea de a face diferenţa între ele." ( John Duffy, Ph.D)


●  "Pentru mine, cea mai grea parte din terapia cu un client este să mă asigur că nu mă consum emoţional peste limitele mele.  Mă străduiesc să fiu pe deplin prezentă cu clienţii mei, să ascult cu atenție și să simt ceea ce simt ei. Relația terapeutică este cheia pentru a ajuta clientul să facă schimbarea, și este plină de satisfacții pentru că ajung să-i cunosc pe acești oameni minunați într-un mod profund și intim. Cu toate acestea, ea poate fi, de asemenea, foarte consumatoare de energie. Într-o perioadă lucram multe ore pe zi și ajungeam acasă epuizată, cu puțină energie pentru nevoile familiei mele. Dar acum am zile de lucru mai scurte şi asta mă ajută la menținerea nivelului crescut de energie." ( Christina G. Hibbert, PsyD)


 ● "Îmi place procesul de terapie, mai ales când este orientat în jurul creșterii și întăririi. Cea mai grea parte pentru mine și probabil şi pentru clienții mei, este de a crea mișcare printre patternurile înrădăcinate şi dezadaptative de gânduri și credințe. Ne-am creat aceste patternuri la o vârstă fragedă, și, fără îndoială, ele au servit unui scop pentru un timp, uneori pentru ani sau zeci de ani.
Dar este foarte dificil să renunţăm la ele când nu ne mai servesc nevoilor, sau când ne inhibă creșterea. Este nevoie de putere,  hotărâre şi un pic de încredere în proces pentru a le putea da drumul. Când acest lucru se întâmplă, în cele din urmă, pentru un client, este momentul cel mai plin de satisfacții pentru mine." (
  Joyce Marter, LCPC)


Ne poți contacta:
Florentina Lăscuț – Psihoterapeut Gestalt
Telefon: 0728 100 912,
E-mail: lascutflorentina@yahoo.com

Monica Manu – Consilier Terapie Cognitiv-Comportamentală
Telefon: 0745 152 808,
E-mail: manumonica08@gmail.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu